Μήκος διαδρομής: 8 χιλιόμετρα και 650 μέτρα.

Διάρκεια: 3 ώρες.

Υψομετρική κλίση: Ανάβαση: 535 μέτρα. Κατάβαση: 269 μέτρα.

Χαρακτηρισμός διαδρομής: Ανάβαση - Μέτριου Βαθμού δυσκολίας.

Προτείνεται: Σε όλους τους Ορειβατικούς Συλλόγους της χώρας, καθώς και σε άτομα με κάποια σχετική εμπειρία στα βουνά.

Περίοδος: Όλες τις εποχές του έτους, αρκεί να μην έχει χιόνι.

* Τα στοιχεία που αναφέρονται πιο πάνω είναι μόνο για να πάτε.

Η πέμπτη πιο ψηλή κορυφή της περιοχής κρύβει πολλές συγκινήσεις. Στην αρχή ξεκινάει, όπως και οι διαδρομές του καταρράκτη, με κατηφόρα και αγροτικό δρόμο γεγονός που κάνει κάποιον να πιστεύει ότι πρόκειται για μια πολύ εύκολη διαδρομή. Στην συνέχεια αρχίζουν τα "καλά". Μια πλαγιά με υψομετρική κλίση 388 μέτρων δημιουργεί ιδιαίτερες συγκινήσεις στους πεζοπόρους - φίλους της περιοχής. Ειδικά όταν φτάσετε στην κορυφή η θέα από εκεί αποζημιώνει κάθε νου και φαντασία.

Γενικές πληροφορίες:

Πρόκειται για μια διαδρομή μήκους 8 χιλιομέτρων και 650 μέτρων και πιο συγκεκριμένα 3 χιιλιομέτρων και 300 μέτρων αγροτικού δρόμου και 5 χιλιομέτρων 350 μέτρων μονοπατιού με υψομετρική κλίση (ανάβαση) 535 μέτρων. Η διάρκειά της είναι 3 ώρες. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής σε δύσκολα σημεία, στα οποία πρέπει να δώσετε προσοχή όπως στις δυο πλαγιές που οδηγούν στην κορυφή, υπάρχει ταινία σήμανσης. Κατά μήκος του μονοπατιού δεν υπάρχει σήμα για καμιά από τις τηλεφωνικές εταιρίες, παρά μόνο στην κορυφή. Γενικά χαρακτηρίζεται ως διαδρομή μέτριας δυσκολίας και μπορεί να πραγματοποιηθεί και από παιδιά ηλικίας άνω των 12 ετών.

ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ:

- Ευρωπαικός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης:  112

- Πυροσβεστική:                                                  199

- ΕΚΑΒ:                                                                  166

- Κ. Υγείας Σταυρούπολης:              25423-50000

Όλα τα παραπάνω, συνοψίζονται στον ακόλουθο χάρτη:

Powered by Wikiloc

Κάνετε "κλικ" πάνω στην λέξη "wikiloc" στην επάνω δεξιά γωνία του χάρτη για να μπορέσετε να αποθηκεύσευτε τη διαδρομή σε συσκευή gps Garmin ή σε Androit ή Smartphone συσκευή. Επίσης έχετε τη δυνατότητα, αν θέλετε, να τυπώσετε μόνο τις πληροφορίες χωρίς τις εικόνες που παραθέτουμε πιο κάτω. Η καταγραφή της διαδρομής εχει γίνει με την βοήθεια του gps Montana 650t της G a r m i n

Ειδικότερα:

Ξεκινώντας από την πόλη της Ξάνθης, ακολουθείτε τον δρόμο για την κωμόπολη της Σταυρούπολης και στη συνέχεια αφού περάσετε τα χωριά Δαφνώνα και Άνω Καρυόφυτο, καταλήγετε, ύστερα από απόσταση 48 χιλιομέτρων, στον ορεινό οικισμό του Λειβαδίτη σε υψόμετρο 1.250 μέτρων. Ενώ είστε πάνω στο δρόμο για Σταυρούπολη και πιο συγκεκριμένα στο ύψος του Λυκοδρομίου σε υψόμετρο 285 μέτρων, θα παρατηρήσετε ότι υπάρχει μια δεξιά διασταύρωση, η οποία καταλήγει και αυτή στον οικισμό του Λειβαδίτη, μέσω Καλλιθέας. Τη συγκεκριμένη διαδρομή κατά τους μήνες Νοέμβριο με Απρίλιο καλό θα είναι να την αποφεύγετε, γιατί λόγω των συχνών χιονοπτώσεων κλείνει και είναι δύσκολο να σας οδηγήσει στον προορισμό σας (είναι δρόμος δευτερεύουσας σημασίας και δεν περνούν εκχιονιστικά μηχανήματα κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου). Επίσης δεν υπάρχει σήμα σε όλη την διαδρομή, παρά μόνο σε μερικά σημεία. Η συγκεκριμένη επιλογή τους υπόλοιπους μήνες (Μάιο - Οκτώβριο) αποτελεί μία ευχάριστη και πολύ ωραία διαδρομή.

Ο Λειβαδίτης είναι το πιο ψηλό ορεινό χωριό του Ν. Ξάνθης με μόλις 8 μόνιμους κατοίκους.

Αμέσως μετά τον Λειβαδίτη (8 χλμ) φτάνετε στο Δ.Χ. Ερυμάνθου (υψόμετρο 1.315μ.). Εκεί τελειώνει η άσφαλτος και ξεκινάει ένα σύμπλεγμα αγροτικών δρόμων που ο καθένας έχει και διαφορετικό προορισμό. Ξεκινάτε λοιπόν, το περπάτημά σας από τον τελευταίο αριστερά δρόμο.

Στα 500 περίπου μέτρα και σε υψόμετρο 1.310 μέτρων θα συναντήσετε διασταύρωση στο αριστερό σας χέρι. Δεν στρίβετε αριστερά αλλά συνεχίζετε ευθεία.

Αφού περπατήσετε άλλα 230 μέτρα μετά την διασταύρωση και σε υψόμετρο 1.310 μ. (έχετε περπατήσει ήδη 730 μέτρα σε 12 λεπτά) θα συναντήσετε κιόσκι και ξύλινα κάγκελα στο δεξί σας χέρι με μια ταμπέλα που σας ενημερώνει ότι από εκεί ξεκινάει το μονοπάτι "Κερασοχωρίου".

Ακολουθείτε το μονοπάτι για άλλο 1 χιλιόμετρο και 70 μέτρα και σε περίπου 20 λεπτά φτάνετε σε αγροτικό δρόμο στον οποίο υπάρχει ένα ξύλινο σπιτάκι σε υψόμετρο 1.220 μέτρων. Διασχίζετε κάθετα τον δρόμο και θα διαπιστώσετε ότι αριστερά από το σπιτάκι συνεχίζει το μονοπάτι.

Από εκείνο το σημείο το μονοπάτι συνεχίζει για άλλα 870 μέτρα και 15 λεπτά αργότερα φτάνετε σε παλιό αγροτικό δρόμο (δεν χρησιμοποιείτε πλέον) σε υψόμετρο 1.115 μέτρων. Στρίβετε αριστερά και συνεχίζετε.

Συνεχίζετε για άλλα 230 μέτρα (4 λεπτά περίπου) και φτάνετε σε καινούρια διασταύρωση με δρόμο που πάλι δεν χρησιμοποιείται σε υψόμετρο 1.100 μέτρων. Ξαναστρίβετε αριστερά και συνεχίζετε.

Μετά από 150 μέτρα άλλα 4 λεπτά περπατήματος φτάνετε σε κεντρικό χωματόδρομο σε υψόμετρο 1.085 μέτρων. Στρίβετε δεξιά και συνεχίζετε το περπάτημα πάνω στον αγροτικό δρόμο.

Για το επόμενο μισάωρο συνεχίζετε πάνω στον αγροτικό δρόμο για 2 χιλιόμετρα και 300 μέτρα. Φτάνετε σε ένα σημείο όπου ο δρόμος κάνει μια στροφή σαν φουρκέτα και στο δεξί σας χέρι έχετε μια πρώτη επαφή με την κορυφή.

100 μέτρα μετά, σε υψόμετρο 1.200 μέτρων και αφού περπατήσετε μια δεξιά στροφή που κάνει ο δρόμος, τον εγκαταλείπετε και στρίβετε σε πλαγιά στο αριστερό σας χέρι σε εκείνο το σημείο όπου υπάρχουν πορτοκαλί πανάκια και λίγο πιο πάνω θα δείτε ταινίες σημάνσεως. Ας συνοψίσουμε όμως μέχρι τώρα τι έχετε κάνει: Ξεκινήσατε από υψόμετρο 1.315 μέτρων, κατεβήκατε στα 1.085 και μέχρι στιγμής αρχίσατε να ανεβαίνετε και έχετε φτάσει ήδη στα 1.200. Χρειαστήκατε 1 ώρα και 25 λεπτά και περπατήσατε συνολικά 5 χιλιόμετρα και 450 μέτρα (3 χιλιόμετρα και 30 μέτρα αγροτικού δρόμου και 2 χιλιόμετρα και 420 μέτρα μονοπατιού). Από δω και πέρα όμως αρχίζουν τα δύκολα. Υπομονή...Ξεκινάτε!!!

Μόλις αφήσετε τον χωματόδρομο και στρίψετε στην πλαγιά θα καταλάβετε τι σας περιμένει. Σιγά σιγά όμως και με ρυθμό θα τα καταφέρετε. Να θυμάστε με το αριστερό εισπνέετε (δέχεστε οξυγόνο) και με το δεξί εκπνέετε (βγάζετε οξυγόνο). Κανονίζετε το βάδισμά σας με βάση τις αναπνοές και έχετε πάντα αργές αναπνοές και επομένως αργό βάδισμα. Έχοντας αυτή την οδηγία στο μυαλό σας θα μπορέσετε να ανέβετε αυτήν την επίπονη πλαγιά η οποία θα σας απασχολήσει για την επόμενη ώρα και 5 λεπτά περίπου και το τέλος της θα σας βρει να έχετε περπατήσει 1 χιλιόμετρο και 800 μέτρα επιπλέον και να έχετε φτάσει σε υψόμετρο 1.530 μέτρων. Λίγο πριν φτάσετε θα δείτε ένα χαρακτηριστικό καμμένο από τους κεραυνούς δέντρο και λίγο πριν το φτάσετε θα δείτε ένα μικρό μονοπάτι που φεύγει ευθεία στα αριστερά σας (επιτέλους βρήκατε ένα μονοπάτι που δεν είναι ανηφορικό).

Το ακολουθείτε και στα επόμενα 10 λεπτά θα σας οδηγήσει σε αγροτικό δρόμο τον οποίο πρέπει να ακολουθήσετε ευθεία (αριστερά).

Ακολουθείτε τον δρόμο για τα επόμενα 80 μέτρα (5 λεπτά) και στο αριστερό σας χέρι θα δείτε πλαγιά, στην αρχή της οποίας υπάρχουν πάλι πορτοκαλί πανάκια.

Απομένει 1 χιλιόμετρο και 320 μέτρα για να φτάσετε στην κορυφή. Θα χρειαστείτε περίπου 25 λεπτά για να φτάσετε στην πέμπτη πιο ψηλή κορυφή της περιοχής του Λειβαδίτη με υψόμετρο 1.588 μέτρων.

Αν εξαιρέσετε την έλλειψη μυαλού και εγκεφάλου από ορισμένους ανθρώπους (χρυσοθήρες) οι οποίοι στο πέρασμά τους είναι ικανοί να καταστρέψουν τα πάντα, όπως και το συγκεκριμένο ορόσημο της κορυφής, η θέα από εκεί επάνω θα σας αποζημιώσει. Θα δείτε από διαφορετική θέση κορυφές όπως το "Γυφτόκαστρο" και τα "Μαλλιά"...

ή η "Χαιντού" και ο "Αντάλοφος"...

Τελειώνοντας την περιγραφή αυτής της πανέμορφης διαδρομής, θα θέλαμε να επισημάνουμε κάποια πράγματα.

- Τη διαδρομή την περπατήσαμε την Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2015. Είνσι η περιγραφή της τελευταίας διαδρομής του "7 Summits" που διαργανώνει κάθε χρόνο η Ορειβατική Λέσχη Ξάνθης και θα θέλαμε να ευχαριτήσουμε και τα μέλη και φίλους της που κατά καιρούς μας έχουν ακολουθήσει στις πορείες μας και στην προσπάθειά μας να χαρτογραφήσουμε με δικό μας τρόπο την περιοχή.

- Η επιστροφή γίνεται από την ίδια διαδρομή από την οποία ανεβήκατε.

- Τέλος θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι όλες αυτές τις πληροφορίες μαζί με τις φωτογραφίες μπορείτε να τις τυπώσετε. Γνωρίζουμε ότι είναι αρκετές σελίδες, αλλά αν τις έχετε μαζί σας, έχουν όλες εκείνες τις πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να μην χαθείτε και να κάνετε μια πολύ ωραία και ευχάριστη βόλτα. Περιμένουμε τις απόψεις σας και τη γνώμη σας για το αν είμαστε εύστοχοι στην περιγραφή της διαδρομής. Μπορείτε να μας στείλετε email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και να μας πείτε τις απόψεις σας ή οτιδήποτε άλλο θέλετε όχι μόνο για αυτήν τη συγκεκριμένη διαδρομή, αλλά και για οποιαδήποτε άλλη σας ενδιαφέρει μέσα από το νομό μας.

Ελπίζουμε κάποια στιγμή να βρεθούμε στα μονοπάτια των βουνών μας και να γνωριστούμε και από κοντά.

Καλή συνέχεια σε ό,τι κι αν κάνετε.